2018.21.2.10 DDV implikacije organizacije in vodenja potovanj
mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka
Podjetje A opravi vodenje in organizacijo potovanja (rezervira nočitve, pripravo hrane, dogodke itd.) za končne kupce. Potovanja so v državah EU in v Sloveniji. Podjetje A nima statusa turistične agencije, zato je dogovorjeno, da za podjetje A račune končnim strankam izstavi podjetje B, ki je turistična agencija.
Primer:
Podjetje A za svojega naročnika podjetje B organizira potovanje. Podjetje A za svoje storitve zaračuna 4 % provizije, obenem pa pošlje specifikacijo računov potovanja podjetju B. Podjetje A zbira vse račune, ki se nanašajo na potovanje – račune za hotel, vstopnice, prehrano, vodenje – in jih tudi plača, nato pa te račune prefakturira podjetju B. Podjetje B zaračuna aranžma potnikom (končnim kupcem).
Glavna dilema je, ali podjetje A nastopa kot turistična agencija ali zgolj kot posrednik?
Druge dileme:
1. Ali v tej situaciji podjetje A nastopa kot posrednik oz. subagent ali kakšna je vloga podjetja? Lahko potemtakem rečemo, da…